ID: 17461
H-D Roadglide 120R -15
kr350,000.00
Inga erbjudanden publicerade.
Beskrivning
2015 Harley-Davidson Roadglide med Screamin Eagle
120R motor säljes.
Mattsvart med röd stripe. All orginal utrustning såsom ABS, farthållare, touchscreen med GPS.
Tog ut orginalmotorn och satte in Screamin Eagle 120R motorn. Då jag inte är särskilt intresserad av top-end hästkrafter (jag kör aldrig på jättehöga varv utan växlar tidigt) fokuserade jag på vridet, jag vill ha all kraft direkt, bytte kam till SE255. Bänkade hojen och har 122 hästar och 152 tq i vrid. Vid omkörning behöver jag inte växla ner utan bara vrider på gasen och hojen sticker. Grym hoj, både på motorväg och inne i stan. Bytt koppling ochså till SE racing clutch (starkare). 58 mm SE throttle body & SE heavy breather luftfilter, V&H x-pipe avgas. motorn gått ca 1450 mil.
Extra: avtagbart ryggstöd för passagerare, high-way pegs, Öhlins stötdämpare fram och bak, lite högre styre, elhandtagsvärmare, HD orginal uppgradering av stereon (större högtalare och förstärkare), mörka blinkers fram, Nytt batteri, nya däck fram och bak (bytt slutet av Augusti), nygjord service, bytt olja och filter väldigt ofta & servad regelbundet, avtagbara soft lowers (regnskydd som man sätter fast på motorskyddet)
Roadglide är för mig den bästa touringhoj som Harley gjort. Skärmen sitter i ramen vilket gör hojen mer stabil än tex street-glide. Öhlins dämparna gör att hojen glider fram även där det är ojämt, denna motor med grymt vrid ger dig mycket glädje, särskilt vid omkörningar. Den perfekta långfärdshojen. Ps, denna hoj lämnar CVO's långt långt efter..
Priside: 350.000 Kr. Inga byten.
Mattsvart med röd stripe. All orginal utrustning såsom ABS, farthållare, touchscreen med GPS.
Tog ut orginalmotorn och satte in Screamin Eagle 120R motorn. Då jag inte är särskilt intresserad av top-end hästkrafter (jag kör aldrig på jättehöga varv utan växlar tidigt) fokuserade jag på vridet, jag vill ha all kraft direkt, bytte kam till SE255. Bänkade hojen och har 122 hästar och 152 tq i vrid. Vid omkörning behöver jag inte växla ner utan bara vrider på gasen och hojen sticker. Grym hoj, både på motorväg och inne i stan. Bytt koppling ochså till SE racing clutch (starkare). 58 mm SE throttle body & SE heavy breather luftfilter, V&H x-pipe avgas. motorn gått ca 1450 mil.
Extra: avtagbart ryggstöd för passagerare, high-way pegs, Öhlins stötdämpare fram och bak, lite högre styre, elhandtagsvärmare, HD orginal uppgradering av stereon (större högtalare och förstärkare), mörka blinkers fram, Nytt batteri, nya däck fram och bak (bytt slutet av Augusti), nygjord service, bytt olja och filter väldigt ofta & servad regelbundet, avtagbara soft lowers (regnskydd som man sätter fast på motorskyddet)
Roadglide är för mig den bästa touringhoj som Harley gjort. Skärmen sitter i ramen vilket gör hojen mer stabil än tex street-glide. Öhlins dämparna gör att hojen glider fram även där det är ojämt, denna motor med grymt vrid ger dig mycket glädje, särskilt vid omkörningar. Den perfekta långfärdshojen. Ps, denna hoj lämnar CVO's långt långt efter..
Priside: 350.000 Kr. Inga byten.